Credit Marketing Conference

12 oktober 2015 Terug naar overzicht

Op donderdagmiddag 15 oktober 2015 organiseert EuroSystems voor de derde maal de Credit Marketing Conference. Tijdens deze editie draait het om de vraag: “Hoe maakt u uw eigen organisatie innovatiever door optimaal gebruik te maken van de innovatie om u heen?" Innovatie gaat over nieuwe oplossingen, nieuwe ideeën en de realisatie daarvan. Unieke waarde creëren.

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht zit die waarde niet zozeer in de technologie, in het product of dienst zelf, maar vooral in de ervaring van de klant (of debiteur). Die ervaart waarde door het gebruik van producten en diensten om zijn eigen doelen te realiseren. Kan Credit Management zichzelf opnieuw uitvinden? Kunnen opdrachtgevers en aanbieders samen innoveren? EuroSystems maakt de omslag van Credit Management naar Credit Marketing, onder inspirerende leiding van (mid)dagvoorzitter Ynco de Jong.

Onderwerpen & Sprekers

DIGITALE INNOVATIE: 'WHERE IS THE MONEY?'
dr Tony de Bree EEP MBA | Digital Disruption & Strategy Advisor

Iedereen heeft het over 'digitale disruptie en innovatie'. Maar de belangrijkste vraag is: "hoe overleef ik dat allemaal en wat moet ik nu met mijn organisatie?" In deze interactieve sessie neemt Tony de Bree, ex-bankier, adviseur en online marketing ondernemer ons mee in de wereld van de zakelijke dienstverlening met zijn grote logge dinosauriërs. In die van de Fintech start-ups en die van innovatieve online netwerken en hun innovatieve business modellen. Hij deelt zijn zakelijke en persoonlijke ervaringen en geeft u concrete tips voor uw eigen innovatieve business model.

VAN CREDIT MANAGEMENT NAAR CREDIT MARKETING
Edwin Tanis | Credit & Collections manager EMEA & AsiaPacific bij Progress Software

De cloud, mobiele apparaten, big data en sociale netwerken hebben grote gevolgen voor de manier waarop bedrijven zaken doen. Progress stelt bedrijven die hun data willen benutten in staat om snel data gestuurde softwareoplossingen te creëren en om een voorsprong te nemen op de concurrentie. Als internationaal Credit Manager in een dergelijke technologische omgeving met 140.000 klanten in 175 landen, is innovatie en de inzet van de juiste technologie dagelijks werk. Maar hoe zet je al die nieuwe mogelijkheden in om je order to cash proces te verbeteren? Wat werkt en wat kunnen we leren van andere landen?

KNAB INNOVATIEF
René Frijters | Oprichter en CEO van knab

René richtte in 1995 Alex Beleggersbank op. Na de verkoop van Alex aan BinckBank zagen we hem in 2012 terug met Knab, een nieuw baanbrekend initiatief. René heeft Knab opgericht vanuit de overtuiging dat het anders moet in de financiële wereld. Knab is de meest klantgerichte bank van Nederland. Gebouwd samen met klanten en een groot aantal professionals. Denken vanuit het belang van de klant, transparantie en groot gemak zijn de belangrijkste pijlers van het concept. Knab zal een revolutie teweegbrengen. Net als Alex! Welke revolutie kunnen we in credit management verwachten? In een interactieve sessie gaat René de dialoog met u aan. Wellicht is er ruimte voor een nieuwe manier van incasso; ossacni?

HET NIEUWE INCASSOPROCEDEREN: DIGITALE ARBITRAGE
mr Gijs Poorter | Voorzitter Stichting Digitrage

Incasso procederen bij de overheidsrechter wordt steeds duurder door de stijgende griffierechten. Een alternatief is tegenwoordig beschikbaar in de vorm van digitale arbitrage voor incassozaken. Dit vervangt de procedure bij de overheidsrechter. Arbitrage is particuliere rechtspraak, dus rechtspraak buiten de gewone rechter om. Dit, zonder dat aan kwaliteit en rechtszekerheid concessies hoeven te worden gedaan. Door de mogelijkheden van arbitrage en ICT slim te benutten, komt digitaal en vlot procederen tegen lagere kosten weer binnen handbereik. Hoe werkt dit in de praktijk?

Doelgroep
Deelname aan de Credit Marketing Conference is gratis. Gezien het karakter van de conferentie, het programma en het beperkte aantal plaatsen is deelname uitsluitend voor personen werkzaam bij: woningcorporaties, banken, hypotheek- en overige kredietverstrekkers, energieleveranciers, verzekeraars, telecomleveranciers, overheid en hun incassopartners.

Waar & Wanneer

De Credit Marketing Conference 2014 vindt plaats op donderdag 15 oktober in het koetshuis van Kasteel Hooge Vuursche aan de Hilversumsestraatweg 14 in Baarn. Wij ontvangen u graag om 12.00 uur met een inlooplunch. Het programma start om 12.45 uur en eindigt om 16.15 uur met een hapje en een drankje.

Contact & Aanmelden (VOL)

Door de enorme belangstelling en het maximaal aantal beschikbare plaatsen is het helaas niet meer mogelijk om u aan te melden.

Voor vragen aangaande het evenement kunt u contact opnemen met Johan van Wageningen of Irene Poelhorst via 030-608 44 22.

Bron: EuroSystems.nl